Posilovací stroje a jejich konkrétní využití

Posilovací stroje

Posilovací stroje a cvičení na nich doporučujeme každému. Velkou předností cvičení na posilovacích strojích je odstranění bolestí zad, posílení celého těla a tím i zlepšení celkové psychické pohody. Nabízíme Vám kvalitní posilovací stroje, které jsme testovali, a můžeme konstatovat, že všechny splňují vysoká kritéria a spokojenost zákazníků je naším cílem.

Posilovací stroje jsou na trhu dostupné v různých cenových kategoriích a pro laika není snadné si správný stroj vybrat. Posilovací stroje mají buď deskové závaží a nebo kotoučové závaží. Pokud má cvičit celá rodina, doporučujeme stroj s deskovým závažím, vzhledem ke snadné nastavitelnosti váhy jednoduchým přesunutím kolíku do jiného otvoru. Posilovací stroj by měl mít rovněž výškově stavitelnou sedačku, aby např. různě vysocí lidé mohli stahovat horní kladku.

Námi nabízené posilovací stroje jsou osazeny kladkami s kuličkovými ložisky. Kvalitní polstrování zajistí komfortní provádění jednotlivých cviků. Značkoví výrobci z naší nabídky dbají na dokonalou ergonomii provedení jednotlivých zařízení, tím zajišťují dokonalé technické provedení cviků.

Doporučujeme nechat si posilovací stroj sestavit od prodejce, protože montáž bývá velice náročná. Všechny posilovací věže Vám přivezeme a sestavíme zdarma - platíte jen cenu věže - platí po celé ČR! Proškolený pracovník předvede možnosti cviků, které stanice nabízí. Dále Vám poradí, jak udržovat např. napnutá lanka a další rady získané dlouholetými zkušenostmi.

Záruční a dlouhodobý pozáruční servis prováděný u zákazníka pro posilovací věže je u nás samozřejmostí.

Eliptické trenažery (Crossové trenažery)

Crossové trenažery nazývané též orbitrek, eliptical či eliptický trenažer jsou velmi oblíbené pro svou universálnost. Zatěžují většinu svalových skupin, jsou vhodné k redukci tuku i  k zvyšování sportovní výkonnosti. Díky eliptickému pohybu při cvičení dochází k minimální zátěži kloubů a posílení nohou, hýždí a boků. Trénink současně horní i dolní poloviny těla navíc posiluje paže, ramena, prsa a záda. Dle konstrukce se dělí na crossové trenažery se setrvačníkem vpředu a na crossové trenažery se setrvačníkem zadním. Každý typ má svůj charakteristický průběh kroku a své příznivce. Setrvačník umístěný vpředu umožňuje mít pedály blízko sebe a chod připomíná spíše pohyb na běžkách (běh na lyžích). Setrvačník umístěný vzadu připomíná spíše pohyb klasického běhu bez dopadů na tvrdý podklad. Při váhání volejte naše kontakty a my Vám rádi poradíme s výběrem.

Běžecké trenažery

Běhací pás umožňuje chůzi i běh - přirozenou formu pohybu každého člověka. Běžecké trenažery jsou posilovací stroje vhodné jak pro starší osoby, tak i pro osoby s nadváhou. Cvičení na běžeckých trenažerech působí velice pozitivně na oběhový systém.

Ergometry

Ergometr je svým způsobem velice podobný přístroj jako rotoped. Hlavním rozdílem mezi ergometry a rotopedy je dávkování zátěže, které provádí ergometr sám na základě Vaší srdeční zátěže. Všechny naše ergometry splňují požadavky normy DIN EN 957-1/5, třídy A pro terapeutické použití. Podle této normy musí ergometry udávat výkon trénujícího ve Wattech. Rotopedy naopak ukazují pouze stupeň zatěže.

Cyklotrenažery

Cvičení na cyklotrenažeru je vlastně jízda na pevném stacionárním kole a řadí se mezi čisté aerobní formy cvičení. Pohyb je cyklický, provádí se poměrně dlouho a tak poskytuje tělu svou dostatečnou intenzitu zatížení, které má vysoce efektivní vliv na rozvoj oběhového a dýchacího systému. Pozn.: Dříve byly prodávány pod názvem spinningová kola, kdy tento název spolu s názvem spining (angl. spinning) je pod ochrannou slovní známkou společnosti Mad Dogg Athletics, Inc.

Steppery

Stepper simuluje chůzi do schodů. Díky plynulému pohybu a absenci nárazového zatížení jsou kolenní klouby méně namáhány. Stepper se výborně hodí pro trénink hýžďového a stehenního svalstva. Výborně připravuje i na jiné druhy sportu jako je lyžování, horská turistika či horolezectví.

Veslovací stroje

Veslování je vyvážený vytrvalostní trénink, který stejnoměrně posiluje všechny hlavní svalové skupiny a zvyšuje výkonnost srdečního a oběhového systému. Veslování podporuje látkovou výměnu a zvyšuje okysličování organismu. Tyto mnohostranné pozitivní efekty pro sílu a vytrvalost, spojené s přirozeným pohybem, činí z veslování působivou formu tréninku.

Rotopedy

Trénink s rotopedy je jedna z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších forem tréninku. Pro rotoped se rozhodněte v případě, že se chcete zaměřit na tvarování stehen, hýždí a břicha. Pravidelný vytrvalostní trénink má zároveň pozitivní vliv na krevní tlak a snižuje klidový i zátěžový puls. Trénink s rotopedy optimálně posiluje srdce a zvyšuje vitální kapacitu plic. Cvičení na rotopedech je velmi účinné a podporuje spalování tuků!

Při výběru rotopedů se zaměřte na:

  • sedlo
  • brzdný systém
  • středové uložení
  • zátěžové kolo
  • nastavitelné pásky na pedálech
  • počítač
  • snímače frekvence
  • rám vlastního stroje a polohovací řídítka


Základním požadavkem pro pohodlnou jízdu je možnost seřízení výšky sedla. Kvalitnější rotopedy vyšší třídy umožňují seřízení sedla i v podélném směru. Pozor! Nemožnost nastavit správnou polohu sedla může vést k bolestem zad a páteře. Pokud požadujete vysokou míru pohodlí, vyberte rotopedy s gelovým sedlem.

Pro rotopedy rozlišujeme 4 druhy brzdných systémů. Jmenovitě jsou to magnetické, indukční, páskové a čelisťové. Rotopedy s páskovými a čelisťovými brzdnými systémy patří mezi jednodušší a vyznačují se hlučným a nepravidelným chodem. Magnetické brzdné systémy jsou založeny na principu přibližování magnetu a garantují tichý a pravidelný chod. Rotopedy s indukčním brzdným systémem, patří ke špičkovým výrobkům. Neobsahují pohyblivé části a odpor se mění zvyšováním proudu v cívce.

Pokud hodláte rotopedy používat pravidelně, měli by jste se při jejich výběru zaměřit na kvalitní středové uložení. Nejvyšší kvalitu nabízí uložení středové osy ve značkových kuličkových ložiskách (např. SKF).

Zátěžové kolo má u rotopedů zásadní vliv na kvalitu jízdy. Rozhodně vždy preferujte těžší kolo, které zaručuje plynulejší chod, kvalitnější prožitek z jízdy a celkově učinnější trénink.

Základním požadavkem na rotopedy by měla být polohovatelnost řídítek, kvalitnější rotopedy mohou mít také nastavení výšky, i když toto nastavení se využívá spíše v případě cyklotrenažérů. Je nezbytné si uvědomit, že vhodná poloha řidítek je základním požadavkem zdravého a účinného cvičení.

U rámu rotopedu je důležitá tuhost a ergonometrie. Vypovídací schopnost o těchto dvou vlastnostech pro rotopedy má jejich nosnost.

Rotopedy by měly být vybaveny snímači aktuální tepové frekvence. Měření tepové frekvence nám říká, v jaké "zóně" tepové frekvence se pohybujeme, jestli spalujeme tuky nebo i svalovou hmotu apod. Snímání se provádí snímači tepové frekvence, zabudované v rukojetích nebo ušním klipem - který je neustále nasazen na uchu sportovce.

Počítač je v současné době standardním vybavením rotopedů a poskytuje sportovci celkový přehled o cvičení. Rotopedy se základním počítačem ukazují sportovci čas cvičení, rychlost v km/h, ujetou vzdálenost. Lépe vybavené rotopedy ukazují další informace množství spotřebovaných kalorií a aktuální tepové frekvence. Dražší rotopedy pak ukazují i měření výkonu ve wattech. V případě elektronicky ovládaných rotopedů (tzv. ergometry) přebírají počítače většinu ovládání, umožňují nastavit profil trasy nebo jízdu dle zadané tepové frekvence apod.

Zátěž u rotopedů lze ovládat manuálně nebo elektronicky. Manuálně ovládané výrobky se nazývají rotopedy, elektronicky ovládané pak nazýváme ergometry. V případě ergometrů je elektronické ovládání zátěže prováděno prostřednictvím počítače, což umožňuje řídit zátěž automaticky, v závislosti na aktuální kondici sportovce dle dané tepové frekvence, nebo použít jeden z přednastavených programů. Proměnlivá zátěž během cvičení s rotopedy je pro trénink vhodnější, než stabilní manuální nastavení.