Posilovací stroje a jejich konkrétní využití

Vhodným výběrem posilovacího stroje zajistíte účinné posílení a zformování problematických partií.

Posilovací stroje

Posilovací stroje a nebo také Posilovací věže jsou na trhu v různých cenových kategoriích a není snadné pro laika si správný stroj vybrat. Posilovací stroje jsou s deskovým závažím a nebo na kotoučové závaží. Pokud má cvičit celá rodina doporučujeme stroj s deskovým závažím, vzhledem k snasné nastavitelnosti váhy jednoduchým přesunutím kolíku do jiného otvoru. Posilovací stroj by měl mít rovněž výškově stavitelnou sedačku, aby např. různě vysocí lidé mohli stahovat horní kladku. Doporučujeme nechat si Posilovací stroj sestavit od prodejce, protože montáž bývá velice náročná. Naše firma provádí montáže po ce ČR zdarma.

Crossové trenažery

Crossové trenažery jsou posilovací stroje označované též jako eliptické trenažery a umožňují efektivní posilování celého těla. Eliptický trenažer procvičuje všechny svalové skupiny a tím podporuje látkovou výměnu. Díky eliptickému pohybu při cvičení dochází k minimální zátěži kloubů a posílení nohou, hýždí a boků. Trénink současně horní i dolní poloviny těla navíc posiluje paže, ramena, prsa a záda.

Eliptické trenažery

Eliptické trenažery jsou rovněž nazývané eliptical případně Eliptický trenažer jedná se o cvičení na stejném přístroji popsané v horním odstavci, jen není ještě přesně stanoven jednotný název přístroje a kupující mají proto monoho dotazů, jaký je rozdíl mezi přístroji.

Běžecké trenažery

Běhací pás umožňuje chůzi i běh - přirozenou formu pohybu každého člověka. Běžecké trenažery jsou posilovací stroje vhodné jak pro starší osoby, tak i pro osoby s nadváhou. Cvičení na běžeckých trenažerech působí velice pozitivně na oběhový systém.

Ergometry

Ergometr je svým způsobem velice podobný přístroj jako je rotoped Hlavní rozdíl mezi ergometry a rotopedy je dávkování zátěže, které provádí ergometr sám na základě Vaší srdeční zátěže. Všechny naše ergometry splňují požadavky normy DIN EN 957-1/5, třídy A pro terapeutické použití. Podle této normy musí ergometry udávat výkon trénujícího ve Wattech. Rotopedy naopak ukazují pouze stupeň zatěže.

Cyklotrenažery

Cvičení na cyklotrenažeru je vlastně jízda na pevném stacionárním kole a řadí se mezi čisté aerobní formy cvičení. Pohyb je cyklický, provádí se poměrně dlouho a tak poskytuje tělu svou dostatečnou intenzitu zatížení, které má vysoce efektivní vliv na rozvoj oběhového a dýchacího systému.

Rotopedy

Pravidelný a správně dávkovaný vytrvalostní trénink na rotopedu má pozitivní vliv na krevní tlak a snižuje klidový i zátěžový puls. Rotoped optimálně zatěžuje srdce, zvyšuje vitální kapacitu plic a podporuje spalování tuků.

Steppery

Stepper simuluje chůzi do schodů. Díky plynulému pohybu a absenci nárazového zatížení jsou kolenní klouby méně namáhány. Stepper se výborně hodí pro trénink hýžďového a stehenního svalstva. Výborně připravuje i na jiné druhy sportu jako je lyžování, horská turistika či horolezectví.

Veslovací stroje

Veslování je vyvážený vytrvalostní trénink, který stejnoměrně posiluje všechny hlavní svalové skupiny a zvyšuje výkonnost srdečního a oběhového systému. Veslování podporuje látkovou výměnu a zvyšuje okysličování organismu. Tyto mnohostranné pozitivní efekty pro sílu a vytrvalost, spojené s přirozeným pohybem, činí z veslování působivou formu tréninku.